Thursday, March 29, 2007

(Buku Gratiss) International Legal Instruments Relevant to Fisheries and Fishing Communities

ICSF has published new book related to fisheries and fishermen communities.

ICSF telah menerbitkan sebuah judul buku baru yang berhubungan dengan perikanan dan komunitas perikanan

The ICSF book, International Legal Instruments Relevant to Fisheries and Fishing Communities: A Handbook published in 2006 covers 114 legal instruments, categorized into the following seven themes: Human Rights, Food Security, Women and Development; Environment and Sustainable Development; Oceans and Fisheries Management; Environmental Pollution; Fishing Vessels and Safety at Sea; Labour; and Trade. The companion CD-ROM provides the full texts of the instruments in a searchable database. The handbook will be useful for fishworker and non-governmental organizations, and also for researchers and others interested in fisheries issues. (Download flyer).

Buku terbitan ICSF tersebut berjudul International Legal Instruments Relevant to Fisheries and Fishing Communities (Instrumen hukum internasional yang relevan dengan perikanan dan komunitas nelayan). Buku ini diterbitkan pada tahun 2006 isinya meliputi 114 instrumen hukum yang dikategorikan ke dalam tujuh tema yaitu: HAM, Ketahanan pangan, Perempuand dan Pembangunan, Lingkungan dan Pembangunan berkelanjutan, Kelautan dan pengelolaan perikanan, Pencemaran lingkingan, Armada perikanan dan keselamatan di laut, perburuhan serta perdagangan. Keping CD-ROM yang menyertai buku ini menyediakan keseluruhan teks dari peraturan yang ada dalam bentuk searchable database. Buku panduan ini akan berguna bagi pekerja perikanan dan ORNOP dan untuk kepentingan penelitian maupun pihak lain yang tertarik dengan masalah perikanan. (Download brosur)

It is also available online at www.icsf.net.
One can also access the following weblink for more information about the contents of the book:http://legal.
For a copy of the book please write to us at: mailto:icsf@icsf.net OR icsf@vsnl.com

Tersedia juga dalam bentuk online di http://www.icsf.net/.
Atau dapat mengakses langsung ke alamat ini untuk mengetahui daftar isi dari buku tersebut :http://legal.icsf.net/icsflegal/home.jsp.
Untuk mendapatkan salinan buku ini silahkan tulis surat ke: mailto:icsf@icsf.net OR icsf@vsnl.com
International Collective in Support of Fishworkers( ICSF)27 College RoadChennai 600 006IndiaTel: 91-44-28275303Fax: 91-44-28254457
www.icsf.net
www.icsf.org


Info dari: Nina Dwisasanti melalui jaring_pela@yahoogroups.com

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home